12 oktober 2007

Känn ingen sorg för mig Göteborg

Idag skulle jag egentligen ha åkt hem till Göteborg, men insåg imorse att jag inte skulle hinna. Med ny uppsatsdeadline, Athenresa, internat och tusen andra saker så hade jag hunnit få max 24 timmar hemma på Västkusten och beslöt mig därför att inte åka upp. Saknar dock familjen mycket ikväll, det är så skönt att prata med sin pappa om ett beslut man har gått och tänkt på ett tag och få ett men att det skulle bli så hade jag ju kunnat berätta för dig för flera år sedan till svar. Pappa som förövrigt nyss skickade ett mms föreställande honom själv iförd sin nya hatt. Loves the pappa.

Eftersom jag trodde jag skulle befinna mig på Avenyn ikväll hade jag inget inplanerat här och beslöt mig att stanna kvar på kåren och jobba undan saker. Så nu har jag sammanställt enkätfrågor, skrivit rent minnesanteckningar, förberett min genomgång inför konferensen, förberett en ny intervju och ett gäng andra saker jag inte tänker tråka ut er med.

Sedan jag kom hem har jag läst, sett på Mia och Klara och ätit yoghurt med honung. Tänker att jag snart är i Athen där det är 28 grader varmt och där man kan dricka frappé och läsa Sture Linnér. När man tänker på det känns det helt okej att ägna en fredagskväll åt organisationsutredning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, festligt med mms:et. En kväll fick jag ett mms av min mamma som föreställde en närbild på min pappa och en bok han låg och läste i sängen. Också mycket underhållande. /charlotte

Lovisa sa...

Det bästa är att det inte är en porträttbild utan man ser bara pannan och hatten. Älskar föräldrar och teknik.