10 oktober 2007

Skamvråpinsamheten

Träffade mina grrls imorse, The Senior Staff köpte med sig frukost och åt hemma hos Linda eftersom vi hade sällskap av guest of honour valpen Ponnin. Hämtade sedan ett par böcker (bland annat en katalog över augusteiska mynt – på franska, ett språk jag överhuvudtaget inte behärskar, kan bli spännande), drack kaffe med Emma och gick sedan och lunchspinnade. Efter passet blev jag attacksömning (förstår inte riktigt den reaktionen?) och var tvungen att ta en powernap innan jag postade en viktig ansökan men måste fortfarande ha sovit när jag gjorde det eftersom jag glömde frankera kuvertet. Skamvråpinsamt! Snälla, snälla gulleposten dela ut den ändå, please? Kanske kan jag skicka in pappren på nytt imorgon tillsammans med ett förklarande kort för att visa lite goodwill nu när jag definitivt har förstört första chansen att göra ett gott intryck?

Anyhow. Nu ska jag gå på föredrag och lyssna på min store idol, världens bäste antikhistoriker, Sture Linnér.

2 kommentarer:

Kristina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kristina sa...

Så avunsjuk! (Kanske bra att visa goodwill... Eftersom risken finns att posten kräver mottagaren på frankeringen.)

Jag lämnar dig med följande ord: Bulgarus dixit aequum sed Martinus habiut equum.

(Sorry, blev fel. Och vågar inte stava fel på latin här...)