23 oktober 2007

För man får faktiskt tycka om både och

Ibland kändes det påfrestande att hela tiden vara den som var yngst, fortfarande student och inte kände alla, men de flesta var väldigt trevliga och jag är tacksam för att få ha träffat så många inom ämnet och överhuvudtaget fått följa med trots att jag fortfarande bara är student. Exempelvis träffade jag Ida som jag hela tiden har fått höra hur lik jag är och påminner alla om. Hon har doktorerat i Lund, men arbetar nu i Göteborg, är uppvuxen på Västkusten, tycker om havet och Evert Taube och augusteisk historia, sport, lipgloss, har läst 60p latin, är rödhårig, ambitiös och pratar mycket. Så jag kan förstå varför alla jämför oss, en av hennes kollegor tog till och med fel på henne och mig när jag stod tio meter bort. Kanske för att jag också hade svart klänning, stövlar och bruna solglasögon. Hon är supertrevlig och det är alltid roligt med någon som intresserar sig för både antikhistoria och smink, som kan diskutera både den senaste Caesarbiografin och Diors nya lipgloss.

2 kommentarer:

MEE sa...

Haha! Jag vet precis vem du menar! Och hon är suverän!

Lovisa sa...

Jag vet! Och hon följer med på Vergiliuskonferensen!