18 oktober 2007

Torsk

Dagen fortsatte intensivt: satt i möte med utvärderingsenheten om hur man egentligen bär sig åt när man genomför en organisationsutredning (bland det bästa med mina fakultetsuppdrag är att jag lär sig så många nyttiga saker vilket får min utbildning att rymma mer än bara attiska vaser) och sedan var det redaktionsmöte under vilket jag var lätt frånvarande eftersom jag affischerade för latinfestivalen under stora delar av det. Hann hem och byta saker innan jag åkte till Malmö för att träffa Klotet. Vi satt på café Grannen, Håkans stamställe, och fortsatte utveckla vår filmidé, snart är vi redo för att spela in några provtagningar!

När jag gick av bussen gick jag förbi Ica för att köpa fisk. Inte till mig själv dock utan till en vän till familjen som bor i Athen och som önskar sig svensk mjölkchoklad och lax som jag ska leverera. Det är bara det att jag inte har ätit fisk på tio år och köpte mycket sällan lax innan tretton års ålder (jag har faktiskt aldrig ens smakat på det eftersom jag först tyckte det verkade äckligt och sedan slutade med fisk) och var därför allmänt förvirrad på fiskavdelningen. Var tvungen att ringa föräldrarna som guidade mig (nej, du ska inte köpa frysta block, du vill ha något vakuumförpackat) och sedan skämdes jag i kassan för att någon skulle tro att jag skulle ha laxen själv. Jag skäms mycket sällan, men fisk alltså, det är faktiskt pinsamt att ägna sig åt.

Förutom fisk har jag förövrigt ägnat mig åt annan shopping idag; två väskor. Jag inser att om man läser de senaste inläggen kan det verka som att jag alltid köper väskor men så är det faktiskt inte. Däremot så behövde jag en weekend bag eftersom weekendresa är det nya långresa i Asien. Hittade en lagom stor och snygg som helgens kläder nu ligger nedpackade i. Sedan köpte jag även en vardagsväska eftersom dragkedjan på min älskade vintagkärlek från Rom är sönder. Den är brun med gulddetaljer precis som den förra, men större så att man får plats med en A4-mapp och mer ridskolechic.

Inga kommentarer: