28 oktober 2007

Plus och minus

Förmiddagen var effektiv, eftermiddagen var en kamp. Är inne i samma fas som i våras då jag värker fram det sista. Det (enda) bästa med den fasen är att det är då jag för första gången i processen kan förmå mig själv att skära ner och döda mina älsklingar. Rent studiemässigt är jag mycket pepp på våren och vad som komma skall, rent studiemässigt är jag däremot mindre pepp på resten av terminen eftersom den kommer att innehålla latinsk grammatik och något så fullständigt osexigt som medeltidshistoria.

2 kommentarer:

– – – sa...

Vadå att medeltidshistoria är osexigt? Det är ju hur sexigt som helst!
Händer ju så mycket roliga saker just då! Intriger överallt...

Lovisa sa...

Ack, så tänkte jag också en gång i världen och måste nu avsluta vad jag i tonårig iver påbörjade. Jag var blott arton år då jag började på universitetet, men som den mogna 23-åring jag numera är så har jag insett hur oerhört mycket roligare antiken är än alla andra epoker. Uttalar mig dock lika kategoriskt nu som när jag var teen.