12 oktober 2007

Dagen då jag brann inne

Igår hade jag handledning och har fått en ny dödslinje när uppsatsen ska vara färdigskriven och klar inför seminariet (skrämmande snart – hej ångest!). Mitt under vårt samtal utbröt en brandövning, en mycket autentisk sådan med rök och andra simulerade effekter. Vi gjorde precis som man skulle; gick lugnt och säkert ut genom byggnaden – i helt fel riktning. Vi stoppades av brandmän med orden men herregud, ni går ju rätt in i branden. Ah, latinister och verklighetsförankring…

Efteråt hade jag shoppinglunch och sedan intervjuade jag och Åsa prefekten och den administrativa chefen om arbetsmiljön på SOL, i ett sådant läge är det lite extra pinsamt att precis ha fakebrunnit inne. Oh well. Jag fortsatte eftermiddagen med att ha tidningsmöte och på kvällen gick jag på vernissage. Emma har varit med och arbetat med en ny utställning inför Lunds satsning på att bli kulturhuvudstad 2014. Måste säga att jag blev imponerad – den var både spännande och stor. Gå och se den ni som har chansen, den visas bara under helgen!

Inga kommentarer: