23 oktober 2007

Måndag

Igår hade jag en ledig förmiddag innan det var dags att flyga hem till Lund igen så då gällde det att maxa. Gick upp tidigt och promenerade till Akropolis och tillbringade en dryg timme uppe på klippan. Det var få människor där en måndagsmorgon i oktober och jag satt på en marmorbänk vid Parthenontemplet och kände mig nöjd med tillvaron. Det blåste något oerhört och jag trodde ett tag att jag skulle singla ner för klippan, vilket onekligen hade varit ett passande öde för en antikhistoriker, men det hände inte. Istället tog jag en promenad, sa hej till min favvobyggnad i Athen, vindarnas torn, och åt en tidig lunch bestående av mina grekiska favoriter frappé, spenatpaj och baklava. Efter att blivit proppmätt och hög på både socker och koffein träffade jag de andra lundadelegaterna och begav mig till flygplatsen. På väg hem försökte min föreläsare karriärcoacha mig vilket var mycket omtänksamt och trevligt, men jag var så trött att jag var tvungen att vila mig mot rutan och sova två timmar i sträck, älskar min förmåga att kunna somna när som helst, var som helst. Igår kväll väntade en överfull inbox och tusen projekt på mig, men jag var för trött och tog sovkväll. Idag däremot är det dags för uppstyrning.

Bild: helt okej ställe att tillbringa en måndagmorgon på.


2 kommentarer:

Kristina sa...

Gud så härligt. Grekland här härligt på hösten. Jag är riktigt avundsjuk och känner viss "hemlängtan". Vi ses snart. Kram!

Lovisa sa...

Ja, förutom några riktiga Medelhavshällregn var det fantastiskt härligt. Jag är lite avundssjuk på att du känner just hemlängtan till Grekland. Ska bli så kul att ses, kram!