07 oktober 2007

Bal

Igår vaknade jag tidigt av mig själv, träffade Elin som var på besök i Lund och åkte sedan hem till Marie för PP-tid, pannkakor och piff that is. Darling hade stekt pannkakor och gjort sylt och vi sminkade oss, fixade håren, över- konsumerade guldglitter (jag) och annat härligt, sedan gick vi hem till Emma för fördrink innan det var dags att bege sig till AF. Vi hade höststämma med det hemliga ordenssällskapet vilket innebar möte och inval av nya systrar men framförallt middag med de stabilaste brudarna i Lund. Tillsammans gick vi sedan på Snörsjöa och dansade till fem på morgonen. Eftersom jag, som pappa brukar säga, precis som alla andra kvinnorna i släkten inte är speciellt bra på styrdans men gärna vill föra ändå så kräver det viss flexibilitet av den jag dansar med. Dessutom brukar jag bli lite uttråkad av alla steg man måste ta i en viss ordning och föredrar att improvisera, men de flesta danspartners hängde med på detta och jag hade sjukt kul. Gick och la mig vid sex imorse och steg upp vid två. Idag har jag inte gjort något vettigt alls förutom att baka kanelbullar åt alla trötta människor i soffan. En av mina största talanger är att göra fantastiska kanelbullar och trots att mitt rosa pärlsocker var slut blev de ändå uppskattade. Kanelbullar är vägen till allas hjärtan.

Nu är klockan tio och jag är så trött att jag skulle kunna somna sittande. Imorgon är det måndag och jag har tusen saker att skriva med nu ska jag sova.

Ps. Ja, det är en kåpa som skymtar på bilden.

2 kommentarer:

Lina sa...

mer bilder säger jag bara!

Lovisa sa...

Haha, det är på gång!