18 oktober 2007

Karatetrött

Har nu gjort ett antal mailtuskick, inbjudningar, sammanfattningar och andra saker. Klockan är tolv, jag ska bara tvätta håret och sedan attacksova i fem timmar. Hoppas att mitt sällskap har förståelse för att jag kommer sova större delen av resan. Jag har blivit ombedd att föredra det allmänna läget för antikstudenter i landet, något som inte är helt lätt då det är en mycket heterogen grupp och jag inte har erfarenhet från något annat lärosäte, något jag måste förbereda imorgon. Det är bara det att jag är hopplöst dålig på att jobba när jag flyger eller åker tåg. Rent teoretiskt förstår jag varför så många andra tycks uppskatta det, men så fort jag sjunker ner i sätet tänker jag mm lyssna på musik läsa sova. Mitt undermedvetna tycks ha köpt SJ:s koncept om den inre resan rakt av.

Inga kommentarer: