27 oktober 2007

And there's nobody to fall in love with so I don't

Idag har jag först försovit mig, skrivit uppsats, lunchat med Emschen, skrivit lite mer och nu ska jag gå på bio med Kristina. Det ska bli mysigt; en fin vän, en mörk biosalong och choklad känns som balsam för min uppsatssjäl (har läst Horatius idag, om ni undrar varför jag uttrycker mig så pretto).

Min förra mentor Gabrielle har skrivit en fin redogörelse om festivalen här. Gaby förövrigt en av anledningarna till att jag vågade fortsätta med latinet (tillsammans med Karin, Lina, Cajsa, Arne, Vergilius, kaffe, passion och idiotstark vilja). Också en esperantoblogg har nämnt oss, även om jag inte förstår hur han kan ha invändningar mot att vi både är för akademiska och höll föreläsningar på svenska istället för latin. Hm. Varje gång jag läser om esperanto inser jag hur viktigt det är att ett språk har kulturbärande texter.

Inga kommentarer: