24 oktober 2007

Venite omnes!

Detta inlägg blir kort eftersom jag är attacksömning och dessutom sitter på golvet och skriver då mitt skrivbord är belamrat av pysselsaker och sängen full av uppackade kläder. Har precis tillverkat ett antal tackkort inför imorgon samt läst igenom mitt föredrag som jag skrev tidigare idag. Nu ska jag sova, imorgon är det festival. Venite omnes, det kommer bli enastående!

Avslutar med att citera SDIL rakt av:
Adeste fideles, laeti triumphantes
Venite in ludos Latinos!

Venite adoremus linguam Latinam!


2 kommentarer:

Linda sa...

Lyssnat på Studio Ett nu. Mycket roligt! "Den ökade medvetenheten om humaniora i samhället" - lysande ordbajsat! Gillar speciellt hans slutkommentar: "Ja ni hör - de har problem här..."

Kram!

Lovisa sa...

Vad menar jag egentligen? Högst oklart. Borde bli politiker...

Kram!