01 oktober 2007

Måndag

Idag har jag, förutom det vanliga uppsatsskrivandet som idag mest bestod i att korrekturläsa mig själv och min analys av Res Gestae (Augustus’ självbiografi som han lät rista in på bronstavlor och sätta upp framför sitt mausoleum på Marsfältet och sprida i övriga imperiet om ni har undrat över vad jag har pratat om på sistone) träffat Dominic, min förre handledare, för att få mitt signerade ex av hans senaste bok i vilken jag förövrigt tackas i mitt första akademiska förord, något jag känner mig ganska så stolt över. Eftersom jag redan har biläst den kan jag redan nu rekommendera den varmt. Sedan åkte jag till Malmö för att träffa den kära teatergruppen och nu har jag styrt upp morgondagen och skickat iväg några sista mail. Det enda som återstår innan det är dags att sova är hårtvätt* och kanske ska jag sträckläsa lite mer Elizabeth George vilket jag även ägnade mig åt kvart i sju imorse innan jag gick upp.

* Om ni undrar över hur jag får till den stiliga Elisabeth Höglund-frisyr jag vissa dagar dyker upp i så kommer den sig av att jag inte orkar springa iväg med vått hår på morgonen utan istället tvättar det på kvällen, somnar på det och vaknar nästa dag med en halv meter hög frisyr. Det är inte ett hus, det är ett hotell som Karin skulle sagt.

Inga kommentarer: