14 oktober 2007

Tell no one

Blev utmanad av Karin att berätta sju sanningar, hemligheter eller andra mer eller mindre oväntade saker om mig själv. Så alright, going ahead:

1. Jag är hysteriskt tondöv. Har upplevt musikstycken som falska ungefär två gånger i mitt liv.
2. Jag är ensambarn and lovin it. När jag som liten fick frågan men önskar du dig inte en bror eller syster svarade jag alltid nej och menade det. Däremot är jag väldigt familjekär och älskar att umgås med min släkt.
3. Det jag är mest stolt över är att jag inte har ätit vare sig kött eller fisk sedan jag var fjorton år.
4. Jag är sällan osminkad offentligt.
5. Jag gråter ibland när människor dör på film och alltid när djur gör det. Även fast jag är 23 år och vet att Lejonkungens pappa inte överlever.
6. Mina linser har styrkorna – 6.5 respektive - 7.0, jag är med andra ord typ blind.
7. Jag har synestesi, det är ett ganska ballt neurologiskt tillstånd som gör att hjärnan kopplar ihop ett eller flera sinnesintryck. När jag tänker efter förtjänar det nästan ett eget inlägg.

2 kommentarer:

KarinSN sa...

fniss, den första är ingen hemlighet ;-) Inte för någon som befunnit sig på humbar ia,llafall! Men glädjen går inte att ta miste på :-)

Lovisa sa...

Haha, nej, jag vet :) Tänkte mest ifall någon som läser här inte har träffat mig irl...