05 oktober 2007

A fabulous Friday

Corny I know, but you had better believe it. I love my life. I love my life. I love my life. God, how I love my life sjunger Jarvis and God, vad jag ibland håller med honom. Idag har varit en av de dagar då jag inte kan låta bli att konstant småle för att jag är så kär i mitt liv och alla de fantastiska människor som finns runt mig. Okej, sju imorse så sprudlade jag inte direkt av energi och okej, de senaste dagarna har varit katastrofalt improduktiva sett ur uppsatsens synvinkel men man kan inte alltid gråta över sånt. Åt lunch med Petter i solen och gick tillsammans med honom till Historiska Museet och tittade på senaste utställning, sedan skulle jag och Åsa egentligen ha intervjuat de ansvariga vid SOL angående arbetsmiljö men då dekanen var sjuk blev det inställt. Eftersom jag skulle få låna hårsaker av Åsa så bestämde vi oss för att ses ändå nu när båda fick en plötslig lucka i schemat. Den ursprungliga planen var fika, men sedan kom Åsa med det fullständiga brillianta förslaget att dricka champagne på Grand, så det gjorde vi, jag iförd tiara. Att göra det halv två en vanlig fredag får mig att vilja använda uttrycket livskvalitet om det inte vore så hysteriskt uttjatat. Lovely lovely Åsa säger jag istället. Efter att ha lämnat in en snabb stipendieansökan träffade jag Emma och hjälpte henne att göra en bordsplaceringslek till sittningen med hennes mentorsstudenter. Eftersom vi båda tycker att det här med politisk korrekthet är klart överskattat kommer imorgon Gustav V att behöva hitta en ung tennisspelare att ha till bordet.

Dagens citat: Men om man döper ett barn till Erik så kommer ju ingen att fatta att det är uppkallat efter Erik XIV.

Inga kommentarer: