02 augusti 2007

Jag älskar min pappa

När jag växte upp var pappa alltid klädd i jeans&skjorta. Sedan hände det något, jag och mamma kallar det femtioårskris, men han håller inte med. Plötsligt bar han dyra tweedkavajer och slips varje dag och när jag förvandlades till en gubbe som tycker det är praktiskt att köpa ett plagg som passar i olika färger satte han sig in i senaste höstkollektionen. Jag välkomnar denna förändring då det numera är ytterst trevligt att shoppa med pappa eftersom 1) Han velar aldrig 2) Han tar alla mina råd på största allvar (det händer då och då att han ringer till Lund för att höra vad jag tycker om hans slipsval) 3) Han anser att handla till sig själv även innebär att handla till dottern 4) Vi avslutar alltid våra shoppingturer med kaffe i Saluhallen.

Som ett led i detta har han även upptäckt det brittiska märket Charles Tyrwhitt och skickade följande mail med plagg han tänkte passa på att beställa åt mig: Hej, här är två länkar; en till en klänning och en till en höst- och vårkappa. Hälsningar Far. Förklaringen är att de är ljusblå samt empire (”mamma säger att du gillar vad det nu heter, baby doll”). Loves the pappa.

Inga kommentarer: