15 oktober 2007

Filmkväll med Caligula

Tänkte göra lite reklam i bloggen eftersom, tja, it’s my blog and I cry if I want to:

En nyhet från P6 är att det kommer visas filmer varje tisdag näst sista veckan i månaden och tisdag 23 oktober är det dags för den första; klassikern Caligula - filmen som chockade alla när den gick upp på biograferna. Den skildrar den, enligt vår mening, kanske mest dekadenta period under romarnas allmänt dekadenta era - Caligulas skräckvälde. Inte bara Shakespeareaktörerna Malcolm McDowell, Peter O'Toole och Helen Mirren blev chockade när de såg hur den legendariske Penthouse-redaktören Bob Guccione i efterhand klippt in mycket explicita scener. P6 visar naturligtvis den ocensurerade versionen...

Filmvisningen kommer äga rum på Blekingska och börjar klockan 20.00 (..) Mellan 18-20 serverar Café Kram mysig mat och fika så kom gärna lite tidigare! Filmen är något av en uppföljare till föredraget om antik sexualitet som hölls i våras och efteråt kommer det finnas tid för frågor och diskussion.

Säg gärna till mig eller Petter ifall ni kommer!

10 kommentarer:

Kristina sa...

Ahhh. Varför inte en dag senare. Då hade jag kommit. Och Blekingska som är min närmaste nation. Lycka till!

Lovisa sa...

Sweetie, filmen finns alltid i min hylla om man vill se den i efterhand!

DameBoudicca sa...

Med tanke på lokalvalet antar jag att man bör kunna hosta upp ett studentkort och antikviteter som jag äger inte sådant så jag får väl stå över... :-(

Lovisa sa...

För en gångs skull behöver man inte studentkort (möjligtvis för att komma in på caféet innan filmvisningen, men inte under den) - mer Caligula åt alla!

Lina sa...

men åh, jag ville ju fika också isf. jag har bara studentkort från uppsala och umeå. (ja, jag undrar också varför och hur det hände)
förresten, hur många tisdagar är det i sista veckan i månaden? *ååh åååh ååååh vad jag älskar att dissa folk för syftningsfel*bu

Lovisa sa...

Men om du har med dig två studentkort så tror jag att det är helt lugnt, det är ju café och inte klubb.

Kristina sa...

Vanligtvis är studentkort bara aktiuellt när det serveras sprit eftersom tillstånden är sådana. Och caféna brukar vara allmänt tillgängliga... Men man vet aldrig vad nationerna kan hitta på. /Messersmith

Lovisa sa...

Och om inte annat så har vi ju den fantastiska "P6 är ett slutet sällskap"-principen...

Kristina sa...

Förresten: Visst har du Caligula - men det var ju föredraget som lockade mest! Andra gången jag missade det. :( Jag kräver snart en private showing. Vore kanske ngt för ett TSS-möte. (Vi har lite besvärliga initialer - tack och lov för bestämda artiklar...)

Lovisa sa...

No worries! Det har faktiskt kommit förfrågningar om att jag ska hålla nya sexualitetsföredrag...