03 oktober 2007

Från kärnavfall till offentligt bildningsrum

Så trevligt med frukostmöte imorse, de mornar som inleds med breakfast meeting with The Senior Staff är lätt de bästa. Satt sedan i styrelsemöte på Historiska Museet, ett av mina favorituppdrag. Minns hur situationen var när jag blev invald för tre år sedan, då museet ägnade sig åt slutförvaring av fynd som aldrig förmedlades likt hur man hanterar kärnavfall. Nu däremot lever huset och har förvandlats från en stängd vetenskapskollektion till ett offentligt bildningsrum, så roligt! Efter mötet fick jag och Elin en förhandstitt på nya utställningen - spännande! Museichef Per är med på listan över inspirerande människor. Tyvärr är vernissagen förlagd till den fredag då jag tänkt åka till Stockholm, men kanske kan jag planera om lite så att jag kan gå, missade ju den förra för att jag var i Rom.

Nu: powerskriva uppsats innan tidningsmöte.

Inga kommentarer: