01 oktober 2007

Det lilla formuläret

Fick detta av Charlotte och eftersom jag sitter och översätter världens längsta inskrift gör jag glatt något annat.

1. När gick du upp idag?
Strax innan sju.

2. Diamanter eller pärlor?
Diamanter är en flickas allra bästa vän. Fast jag tackar ju inte nej till pärlor heller.
3. Senaste filmen du såg på bio?
Knocked up, rätt girlish men den hade sina poänger.
4. Favorit-TV- program?
Håller helt med väninnan på den här punkten och säger: Mia och Klara!
5. Vad åt du till frukost?
Yoghurt med branflakes, juice, bröd.
6. Vad är ditt andranamn?
Vilka snarare; Karin, Kristina.
7. Din favoritmat?
Det mesta från Italien och när pappa smörsteker kantareller.
8. Vilken mat gillar du inte?
Förutom kött, fisk och skaldjur så har jag svårt för kålrot, palsternacka och pulvermos.
9. Favoritchips?
Creamy pepper.
10. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
Nouvelle vague’s senaste
11. Vilken bil kör du?
Alltså jag har ju inte körkort så det känns som en dum sak att göra.
12. Favoritmacka?
Chèvre, valnötter & honung.
13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
Sävlighet och människor utan vilja.
14. Vilka är dina favoritkläder?
Mingelklänningar
15. Om du fick åka vart du ville på semester?
Förutom ett antal ruiner som jag skulle vilja spana in hade en weekend i New York inte varit helt fel.
16. Favoritklädmärke?
Betsy Johnson’s klänningar hade fått fylla min garderob när som helst.
17. Var vill du dra dig tillbaka?
Stillingsön, but of course.
18. Favorittid på dagen?
Morgonen
19. Var är du född?
Göteborg
20. Vilken är din favoritsport att se på?
Hockey, givetvis.
21. Coca Cola eller Pepsi?
Pepsi Max
22. Fotboll eller ishockey?
H-O-C-K-E-Y, hockey, hockey, hockey!
23. Är du en morronmänniska eller nattuggla?
Morgonstund har guld i mun och jag en dygnsrytm som en pensionär.
24. Pedikyr eller manikyr?
Manikyr
25. Några spännande nyheter att berätta för oss?
Alltså jag rapporterar ju ganska kontinuerligt här. Kommer att arrangera en latinfestival 25 oktober, det kanske jag inte har outat på bloggen? Mer info kommer snart!
26. Vad ville du bli när du var liten?
I alla mina vänner böcker brukade jag ange det härligt odefinierade yrket ”något med djur.”
27. Bästa barndomsminnet?
Alla dessa Stillingsösomrar.
28. Varit i Afrika ?
Nej, men vill gärna.
29. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Nej, men jag har toilet papered Johanna using SuperPoke.
30. Varit med om en bilolycka?
Nej som tur är inte.
31. Favoritdag i veckan?
Onsdag och lördag.
32. Favoritrestaurant?
Italia i Lund och ett gäng i Rom
33. Favoritblommor?
Vildrosor och magnolia.
34. Favorit-snabbmatsrestaurant
Supersushi i Göteborg.
35. Äger du en cykel?
Min förra blev stulen och min nya är på väg, men eftersom jag har betalat den så antar jag att jag äger den.
36. Vem fick du senaste mail från?
Jenny på Institutet i Athen
37. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
Say what?
38. Läggdags?
Elva så man hinner få sina åtta timmar.
39. Senaste personen du delade en middag med?
Gustav och Anna-Karin igår. Eller det var kanske snarare snacks, men ändå.
40. Vad lyssnar du till just nu?
Bakgrundsljudet på SOL.
41. Favoritfärg?
Blått, blått, blått, blått. Fyra nyanser av blått –filmen om mitt liv.
42. Hur många tatueringar har du?
En flamma på bröstet.

Inga kommentarer: