03 juni 2007

Triumviratet på födelsedagsfest

Igår var jag på Andreas, Mundas och Tottes gemensamma fest. Jag, Emma och Jonas träffades redan vid fem för triumviratumgänge, YouTube-klipp, jordgubbar och mousserande. Min inre tonåring som har protesterat mot att sitta inne och skriva uppsats istället för att dansa och dricka för mycket vin var nöjd och glad. Festen hölls i Teater Terriers lokaler. Ända sedan jag flyttade till Lund har Terrier varit min favoritteatergrupp och nu när de även har klubb älskar jag dem ännu mer. Fest på lokal kan ju annars innebära bostadsrätts- föreningsutrymme, stolar längs väggarna och allmän högstadieångest, men detta var mycket fab. Vi drack mer vin, dansade, jag lyckades tappa bort mitt Rosebud, men har som tur var ett i reserv hemma annars hade det inneburit svår abstinens, dansade lite till och umgicks. Kom hem vid tre i morse, och ja Vergilius-generatorn hade rätt.

Inga kommentarer: