10 juni 2007

Flädersaft och söndagspromenad

Igår kväll var det en riktig sommarkväll; vi satt ute i Maries trädgård, åt god mat och tårta och drack rosévin. Sedan sjöng vi singstar innan jag gick hem tidigt. Var lite sliten efter de senaste dagarnas eskapader, men det var en mycket trevlig kväll. Imorse var första gången på länge jag hade sovmorgon efter en utekväll. Skönt. Fikade med Ellen idag, alltid trevligt att prata med nya människor. Eller vi har småpratat i ett par år, men inte uppstyrt.

Idag har jag även gjort flädersaft och känt mig husmoderlig och vidare städat balkongen. Tänkte leva på den nu när det är så absurt varmt, jag smälter i mitt rum. Satt där i ett par timmar, drack iste och läste Stieg Larsson. Jag har hakat på hypen ett par år senare, mest för att jag har kommit in i ”har pluggat massor och vill därför läsa deckare”-fasen.

Först nu är det behagligt ute, jag har gått en kvällspromenad och sitter med öppna fönster, lyssnar på musik och för en härligt skruvad msn-konversation med m, kvällspomme, bones och lhafs.

2 kommentarer:

KarinSN sa...

Även sena jag läser nu Larsson. Tre böcker på en vecka, inte illa för mig. Tvåan har jag lånat ut redan men har även trean om du behöver låna. Tror att jag läst ut den till torsdag redan, säg till om du vill låna :-)

Lovisa sa...

Vad skönt att det inte bara är jag som är efter! De går ju fort att läsa, så jag lånar gärna om jag får!