24 juni 2007

Kasedans är det nya klubb

Midsommar i Hofterup var som midsommar i Hofterup alltid är; underbar! (Och det är ett mycket gott betyg för att komma från mig som är uppvuxen med firande i Bohuslän vilket innebär Evert Taube, kvällsdopp från klippor och dans på Brännö brygga.) Vi åt mat (jag som inte äter sill och andra djur var mest nöjd med jordgubbsefterrätten med vit choklad- parfait) dansade kring minimid- sommarstången, jag tog mitt klassiska bildningsansvar och lärde alla Små grodorna på latin och såklart kasedansade vi. Vi har i några års tid nu besökt Hofterups dansbana och i år var bandet bättre än någonsin! Kasedans är det nya klubb.

Efter nattbastu somnade jag i tältsängen och åkte hem till Lund på förmiddagen. Träffade Jonas på kvällen, vi hade tänkt att ta en kaffe eftersom vi båda var lite sletna efter midsommar, men efter att ha försökt gå till två kaféer som båda var stängda kunde vi inte annat att konstatera att ödet ville att vi skulle dricka öl. Och eftersom man inte ska mucka med ödet gick vi och satte oss på Möllan. Vi pratade om framtiden och triumviratsaker och fick sällskap av vår nye vän Benny som lärde oss vikten av bankomatkort och jag fick tips om en alternativ karriärmöjlighet. Om jag tröttnar på allt det här akademiska dravlet kan jag alltid joina Flamman MC i Karlshamn. Jag tror att jag och tatueringen skulle bli utmärkta maskotar.

Inga kommentarer: