18 juni 2007

Måndagkväll

Hann på en halvtimme köpa en blå (but of course) tunika, ett par tights och ett nagellack. En praktisk sak med att vara blott 1.63 är att man kan använda tunikor som klänningar, en opraktisk är att det är svårt att hitta tights som är lagom korta. Det blir lätt att man får placera ett uppsamlingsheat med tyg på lämpligt ställe på benet. Not so very chic.

Åt därefter glass med Hanna i solen. Jag har under våren haft världens bästa ledamöter i kårens valberedning (de andra två var för dagen annorstädes) som har varit så sjukt stabila, smarta och självgående att jag, som annars har anlag för kontrollbehov när jag ansvarar för något, har känt mig fullständigt lugn. Även när jag var i Rom under hanteringen av en hel utlysning och tillsättning och under alla valfullmäktiges tuffa beslut och påfrestningar. Hanna hade skrivit rent min nominering och ramat in den i en lila ram. Så här lyder inledningen, jag kan inte låta bli att citera bara för att det är så fint: Slår man bland Word:s synonymfunktion kan klassisk betyda såväl kännare av antiken som mönstergill och utmärk, Lovisa stämmer in på båda betydelserna.

<3!

Träffade Kristina och Eva strax efter fem, men mötet varade inte så länge utan ett nytt planerades istället till augusti. Dock hann vi prata lite om Italien och andra trevligheter och det kändes bra med ett avslut på nämndsarbetet innan jag åker.

Cyklade sedan hem, tittade på darling Ernst och trädde mig ett halsband. Har nu packat och fixat inför morgondagens snabbvisit på Västkusten. Avenyn! Hav! Kaprifol!

1 kommentar:

Kristina sa...

Hälsa götet så gott från mig! Hoppas det blir en härlig tripp. PoK