17 juni 2007

Britpoparvet och jag

Jag och Fredrika diskuterade indiepop i fredags, vårt gemensamma brittiska musik- arv i allmänhet och Pulp i synnerhet. Inspirerad av det har jag lyssnat på flera av mina gamla skivor i helgen och kan konstatera de håller än. Och att She’s a lady nog fort- farande är den bästa låt som har skrivits. Eller Acrylic Afternoons, Like a Friend, Countdown, Feeling Called Love eller Common People eller Babies eller… *sätter på His ‘n’ Hers igen*

Dagens citat 2:
Jarvis: It doesn't make no sense no. It's not convenient no. It doesn't fit my plans but I got that taste in my mouth again oh.

2 kommentarer:

Tom sa...

Jarvis Cocker verkar tyvärr inte vara någon stilikon bland engelska män nuförtiden. Killarna i det här landet kommer istället i två modeller: Grabbig snaggad fotbollskille eller grabbig långhårig rocker. Glad midsommardag!

Lovisa sa...

Nej, vad tråkigt att höra! Jarvis som alltid kommer vara min stilikon. Vi får hoppas på en revival.

Tack detsamma!