01 juni 2007

Det börjar klarna

Har nu äntligen fått veta vilka datum som gäller: inlämning av uppsats på tisdag, seminarium på fredag. Känns skönt, dels för planeringens skull och dels för att jag vill bli klar. Börjar inse att mer tid bara skulle göra uppsatsen marginellt bättre, men antagligen betydligt större och spretigare. Har nu översatt alla texter jag citerar och var på UB imorse för att med hjälp av Loeb se att jag inte missförstått något och där bland de röda ryggarna hittade jag min inspiration som tycks ha varit försvunnen de senaste dagarna.

Ikväll skulle jag egentligen gått på Åsas fest, men jag får nog offra den och skriva klart det sista istället. Tråkigt, men ibland måste man prioritera. På lördag däremot tänker jag min själ dricka bubbel, människan kan icke på latinska verbformer allena leva.