21 juni 2007

Kvällssol och framtidstankar

Är tillbaka i Lund igen efter ett par dagar i beloved Bohuslän. Åkte upp till Göteborg i tisdags morse, shoppade nödvändigheter inför resan och jobbet, åt lunch med Suss och åkte sedan ut till Orust. Igår kom Petter och hälsade på och vi tillbringade en jättehärlig dag vid stranden och i pergolan med mat och drinkar. Idag regnade det på landet så jag satte mig i korgstolen vid fönstret med en bunt magasin som jag bläddrade i och inspirerad av det trädde jag klart mitt kit med två halsband och tre armband. Ni vet hur man ibland kan vara lycklig av en speciell anledning, ibland av livslust och ibland sådär i största allmänhet? Att sitta ute en kväll på en ännu solvarm klippa och känna doften av kaprifol är trygg lycka i största allmänhet rakt upp och ner bara sådär varenda gång för mig.

Tog kvällståget ner till Skåne och nu sitter jag här i mitt något kvava rum och tänker på framtiden. Min tatuerade flamma på bröstet, en symbol för att jag alltid ska göra något jag brinner för, har blivit lite irriterad, ett säkert tecken på att det är dags att fundera över de val jag gör. Jag håller handen på den och känner mina hjärtslag och tänker att det egentligen inte är framtiden i sig jag är orolig över, utan vägen dit. Kanske ska jag inte ta den logiska vägen utan en annan, kanske ska jag inte satsa på NHL och hamna i farmarligan utan istället spela i elitserien ett år till för att sedan göra succé för att nu tala i hockeytermer. Hade egentligen velat ta en promenad och fundera igenom det hela, men det är sent så istället tänker jag sova på saken.

Inga kommentarer: