18 juni 2007

Måndag förmiddag

Har återlämnat det sista tjugotalet uppsatsböcker till UB, puh. Om någon inom en snar framtid skulle känna sig lockad att skriva om Livias roll som politisk aktör på den religiösa arenan så kan jag rekommendera återlämningsvagnen vid automat 1. En fin sak med UB är att man kan komma inramlandes med tre tygkassar fulla av böcker iförd ett par gigantiska solglasögon som nämnda tygkassar har hindrat en från att ta av, utan att någon tittar misstänksamt. Ah, I love being an excentrisk akademiker. Har även tillskrivit min mecenat, beloved Tonny och Harald Hagendahls minnesfond, och informerat om att jag snart ämnar påbörja min inventering av det epigrafiska materialet till denhära artikeln det är tänkt att jag ska skriva och därför gärna vill ha mina medel utbetalda. Tillbringade en stund på balkongen tillsammans med kaffe, hemplockade orustska blåbär och en mapp full av protokoll och anteckningar för att förbereda överlämningen med Eva, ordinarie ordförande för Grundutbildningsnämnden. Jag har verkligen uppskattat förtroendet att få leda nämnden och känner mer och mer att det nog är dekan jag ska bli när jag blir stor. Kombinationen buren professor och akademisk ledare känns lockande. Ska strax cykla till stan för att snabbshoppa lite och sedan dricka mer kaffe och äta glass på Per Tutti tillsammans med valberedningen för att fira vårens storartade insats. Måste ju dessutom förbereda mig inför Italien. Man kanske skulle kunna tycka att jag borde göra det genom att läsa in min på projektet och se till att jag har ordnat allt jag behöver istället för att förbereda mig genom att dricka kaffe, äta glass och köpa lipgloss. Men nej, det viktigaste är ju trots allt att få in känslan.

Människor googlar sig hit på alla möjliga sätt, leder statistiken just nu gör odyssé och flädersaft, men veckans förstapris går till personen som tog sig hit med hjälp av sökorden jag älskar hockey. Och apropå hockey så kan Perez Hilton gå och dra en rosa Puccisjal över sig för igår fick jag två kort på Peter Forsbergs privatbostad utanför Ö-vik som Åsa tagit på nära håll. Hehe. Är mycket nöjd, och ska ge det ena till Moah.

Ps. Forsbergs förra flickvän hette Rome i efternamn. Kände bara att jag ville nämna det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skall med spänning följa din fortsatta akademiska karriär; kul att du gillar både forskning och administration. Blir nästan lockad att läsa dina uppsatser så som du skriver om dem.

Lovisa sa...

Kul att du har hittat hit, blir lite nyfiken på vem du är? Uppsatserna får man alltid läsa om man vill :)