01 juni 2007

Och plötsligt blev det ännu ljusare

Fick precis ett brev som förklarade att jag kommer att få de pengar jag sökte för att skriva en artikel och de hade inte ens skurit i min ansökan! Det här är roligt på så många sätt; jag får fördjupa mig i något som verkar jättespännande, andra människor tycks också bedöma det som spännande, det är tydligen okej att jag skriver sådana här ansökningar som grundstudent utan referenser, jag kan tillbringa tiden i Rom om jag skulle vilja och går allt bra kommer jag att publicera min första vetenskapliga artikel på engelska! Happy happy joy joy.

9 kommentarer:

Anonym sa...

ooh grattis! jag ser fram emot att se den publicerad ;) låter sjukt underbart.

Lovisa sa...

Tack! I love Hagendahls minnesfond! Även om publiceringen nog kommer att dröja lite...

Kristina sa...

Fy vad roligt! Grattis. Vill ha en signerad kopia. SKa ordna en scrapbook om "min kanda klassikerkompis". Du Rockar Fett.

Lovisa sa...

Haha, tack! Klart du ska få ett signerat särtryck. Ser framemot the scrapbook och kommer att kontra med en om "min kända vännina Kristina aka Typsvaret gör karriär inom immaterialrätt" Puss och kram till London!

Kristina sa...

Ooo.. Slog mig att jag, for en komplett samling, maste be dig att signera din kandidatuppsats (alltsa mitt ex av den). Och sedan skaffa mig ett ex av den du jobbar pa nu. Och om 40ar ska jag salja min samling dyrt pa Sotheby's. (Din scrapbook om mig kommer daremot knappt ga for en tia opa esplanadem *onskefullt skratt* fast typsvar ar och forblir jag (aven om dte faktiskt later ratt B hur coolt det an ma vara).)

Lovisa sa...

Jag lovar att signera samtliga uppsatser, artiklar och annat som kläder och kroppsdelar. Jag tycker att typsvar låter coolt, lite som att du är den som alla andra modelleras efter. Du är juristen i Platons idévärld älskling.

Pingvinkvinnan sa...

Grattis till artikeln! Vad skoj att du läser Asterix förresten, jag ska med ta mig an det så småningom. och jag så tror minsann att Casper som figurerar i din gästbok går i min klass. Spännande värre det här. Synd att de ska lägga ner latinet, den här världen är så spännande. Nästa gång jag ser dig i Absalon så lovar jag att gå fram och hälsa. /Rebecka :)

Lovisa sa...

Som sagt: jag är så tacksam över att jag fick chansen att läsa mina 60p latin innan det bestämdes att grundkurserna skulle pausas.

Även bloggvärlden är spännande, ta Casper i hand nästa gång nästa gång du ser mig i Absalon och hälsa! :)

Anonym sa...

Grattis!!! /Charlotte