08 juni 2007

Kalla mig gärna magister

Igår skulle jag bara ta ett par öl med systrarna och sedan gå förbi kåravslutningspicknicken och sedan gå hem och lägga mig. Istället drack jag öl och firade andra människors avklarade tentor och mitt stundande seminarium (nej, jag tar aldrig ut saker i förskott) och kom alldeles för sent. Träffade Fredrika imorse och köpte fika till seminariet och blommor till våra handledare och examinatorer. Det hela gick jättebra, klarade det magna cum laude och firade med att köpa två klänningar. Jag har börjat shoppa som en man. När jag hittar en modell som jag tycker om har jag plötsligt börjat köpa samma plagg i olika färger. Det är ju så praktiskt! Och så tråkigt tyckte jag bara för ett par år sedan. Sprang in i världens bästa Kristina på H&M och åt underbart god italiensk glass med henne på en parkbänk. Har precis haft tidningsmöte och ska nu ta en powernap så jag är pigg tills ikväll. För då ska jag åka till Malmö, träffa min fellow latinista Lina som äntligen är back in town och sedan blir det utgång. Och imorgon är det dags för världens bästa frukost.

4 kommentarer:

Charlotte sa...

Jag vill bara kalla dig doktor.

Lovisa sa...

Ge mig några år så lovar jag att göra mitt bästa :)

Anonym sa...

Tvivlar jag inte en sekund på. /Charlotte

Lovisa sa...

Tack vännen!