12 juni 2007

En modern, ung och självständig kvinna

Har lyckats göra fantastiskt gott iskaffe. Allt detta flängande till Italien pays off. Drömde i natt att jag en timme innan avfärd till Rom insåg att jag hade glömt att tvätta och därmed inte hade någonting att ha på mig. Ser detta som ett tecken på att jag borde styra upp min resa och exempelvis ordna ett friskintyg och ta en stelkrampsspruta (det är sådana krav från arbetsgivare som får mig att känna mig som Indiana Jones). Eftersom jag aldrig är sjuk och inte kan minnas att jag har besökt någon läkare (optiker, tandläkare och gynekolog undantagna) och definitivt inte under de fem åren jag har bott i Lund så har jag ingen aning om vilken vårdcentral jag tillhör (för det är väl till en sådan man ska vända sig va?), om jag har en husläkare (har man fortfarande husläkare?) och så vidare. Funderar på att be mamma och pappa styra upp ett besök hos vår familjeläkare i Göteborg. Jo, jag är visst vuxen och klarar mig själv.

Fem minuter senare: stod på min balkong och pratade i telefon med pappa angående ett läkarbesök och undrade varför vaktmästaren slutade rensa rabatten för att titta på mig samtalet igenom. Svaret uppenbarade sig när jag kom in ty jag hade glömt bort att jag var iförd en herrskjorta och hade satt upp håret med en stor glittrig drinkpinne i brist på hårsnodd i min omedelbara närhet (drinkpinnar däremot har jag uppenbarligen liggande på skrivbordet) och såg ut som Gudrun Sjödén goes Dana International. Chict.

Inga kommentarer: