24 juni 2007

Off I am

Har inte alls varit nervös inför resan imorgon, snarare lite blasé. Jajustdetja, jag åker ju imorgon. Kanske beror det på att jag först ska till Institutet vilket känns som hemma i Rom, kanske beror det på att jag har grävt förut och vet vad det går ut på, även om jag inte känner någon av mina blivande kollegor. Men när testade om mitt myggmedel från förra sommaren fortfarande fungerade var det som om alla dofter och minnen från Monteleone manifesterades på min arm och jag kände hur det sög till i magen, herregud, jag åker ju imorgon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lovisa!
Kul att du åker! Sträckläser bloggen lite på jobbet innan kollegan kommer. Hade jag bara vetat att du behövde skyddsskor hade du fått låna mina läckra stålsandaler... puss, Elin

Kristina sa...

Bon voyage belissima! Kan du inte mejla din "fasta" adress till grävningen (om sådan finns) ifall infall slår in och jag tar upp vanligt papper o penna. Ha det underbart! Bissou!

Lovisa sa...

Elin: vilken kollega och vilket jobb? Synd förresten att du inte kan komma på Sussies bröllop. Jag har hört rykten om en restresa?

Kristina: jag hade tänkt skicka med den i hejdå-mailet, men nu ska vi bo på ett annat ställe än vad som står i min projektbeskrivning och jag vet inte om det innebär att även kontorsadressen ändras. Ska kolla, älskar att få handskrivna brev! Har med mig brevpapper, så det kan mycket väl hända att jag sätter mig under ett olivträd och plitar lite.

Puss till båda!