24 juni 2007

För dig som har ett riktigt jobb

Läser ett magasin från Fristads som jag fick i min nya favoritaffär, Johan Skoglund yrkeskläder. Det kan vara det bästa jag har läst på länge. Tidningen innehåller artiklar som Pimp my barack (Charlotte, du måste spana in detta, det inkluderar porslinshundar!), hur man hanterar självutnämnda Martin Timellare och kniviga situationer som att nödlanda ett flygplan och att gå vinnande ur en hajattack, recept på rätter designade för matlådor samt test av varselkläder. Fantastiskt. Dessutom är det rosa.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag sportar johan skoglundkläder på jobbet, det du ;)

Lovisa sa...

Men Gud vad fint. Ska komma förbi och spana när jag kommer åter till Malmö!

Anonym sa...

Detta låter ju nästan för bra för att vara sant... :)

Jag har ju verkligen inget riktigt jobb. På ett riktigt jobb har man ont i kroppen efter en dag, det finns risker att skada sig och det finns en tydlig chef som har makt över ens framtid.

Lovisa sa...

Det är ett helt fantastiskt magasin, du måste få tag i ett ex!

Jag har visserligen riktiga studier, fast i ett konstigt ämne. Att läsa inskrifter och skriva artiklar är verkligen inget riktigt jobb. Däremot är grävandet det - man har fasta arbetstider, ryggvärk, skyddsskor och är ledig när man är ledig och det finns risk att skada sig. Fast jag vet ändå inte om det räknas - jag arbetar ju med tvåtusenåriga ruiner och inte vägbyggen.