24 juni 2007

Hedwig and the Angry Inch

Nu ska jag hem till min nektarin Moah och se på Hedwig and the Angry Inch, min absoluta favoritfilm. Det var Lina som introducerade mig till den, Lina som även har en tatuering från filmen, och det var kärlek från första spelminut. Det är en off- Broadway rockmusikal om en transa från Östberlin som flyttar till USA, lever white trash-liv och försöker göra karriär. Den är storslagen, sorglig, vacker, rolig, queer, underbar och får mig att bara vilja sätta på sig lösögonfransar och känna att det är jag mot världen. Berättade om den för Moah som också sett den och älskat den, så nu ska jag ta med mig DVD:n som jag köpte direkt efter att jag sett filmen för första gången och cykla ut till Vildis.


Ladies and gentlemen, do you like the pelt? Be honest, because some *bitch* stopped me on the way in. What poor and unfortunate creature had to die for you to wear that?
[pause]
My Aunt Trudy, I replied. Walked away ladies and gentlemen, walked away.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lovely Lovisa, jag önskar dig en underbar resa ner till Rom och härliga veckor där. Jag kommer att följa intensivt här. Jag kommer med största sannolikhet lite närem under en vecka i juli, Le Touquet i Frankrike. Inte jättenära dock... :) Ha det fantastiskt, är mycket stolt över dig! KRAM! /Charlotte

Lovisa sa...

Thanks love! Jag ska göra mitt bästa för att bloggrapportera flitigt. Le Touquet låter mycket härligt, apropå resor finns det planer på att komma till Stockholm i augusti, är du där något då? Jag är så stolt över dig med, när jag träffade Moah ikväll berättade jag vad du gjorde samt gav henne din bloggadress. Hon tyckte ditt liv lät very Charlotte :) KRAM!