01 juni 2007

Ny månad

Idag är det ny månad och det innebär att man ska vända blad i sina väggalmanackor. Min favoritkalender hänger vid mitt skrivbord, är inhandlad i Rom och visar en snygg katolsk präst varje månad. Den är som ni förstår fullkomligt underbar. När maj blev juni innebar det att den sammetsögde och vattenkammade Pietro fick lämna plats åt nästa hunk som tittar intensivt in i kameran samtidigt som han smeker en kattunge. Har även vänt blad i min hockeykalender som jag har fått av Moah. Tomas Holmström ersattes av Peter Forsberg, vilket man ju får lov att säga är ett uppköp. (Förutom att det fortfarande är traumatisk att se honom i Flyers-dressen.)

Har även kommit på ett bra sätt att intervallplugga: först lyssnar jag på sista låten på Jarvis soloalbum, Quantum Theory (everything is going to be alright), därefter dröjer det drygt en halvtimme innan bonusspåret börjar spela, jag reser mig upp och dansar lite, och sätter mig sedan åter och skriver.

Inga kommentarer: