15 juni 2007

Som en vårdag i november

Jag ingår numera i den arbetsgrupp som ska utvärdera och analysera sammanslagningen av alla små språkinstitutioner vid univer- sitetet till en stor institution och ett centrum. Vi hade vårt första möte imorse och det är ett spännande uppdrag med höga förväntningar. Organisationsstrukturer är alltid roligt och vi befinner oss just nu i min favoritfas av ett projekt; den då man öppnar ett nytt dokument och drar upp riktlinjer. (Favoritfas två är den då allt är klart och förhoppningsvis förses med ljusblå framsida.) Sedan hade vi lärarförslagsnämnd och fortsatte arbetet med vårt mastodont forskningsassistentärende. (Och du vet att du är latinist när du är lite sugen på att ranka en ansökan lägre för att personen i fråga inte kan stava till curriculum. Det var inte ens ett slarvfel utan genomgående i hela ansökan, jag kollade.)

Det är något i luften idag, som en vårdag i november. Jag, med en isglass känsla för sol, kan uppskatta en mulen paus, men idag har jag mest gäspat, velat dricka te och gå i ide. Tydligen kände övriga nämnden likadant, för det var ett kreativt men något övertrött möte. Det kan nog även ha att göra med att det är fredageftermiddag. Och apropå det; nu ska jag ta helg och åka till Malmö och dricka öl med Fredrika, uteserveringsväder eller ej.

Inga kommentarer: