05 juni 2007

Rördheten

Innan mötet hade jag och Kristina pratat om vilka ledamöter som slutar till hösten och därför skulle avtackas med blommor. I hemlighet hade hon köpt en bukett till mig eftersom jag har lett nämnden och jag hade köpt en till henne eftersom hon är en sån klippa. Så det blev avtackning och kramar till höger och vänster och jag är så stolt över Område HT som har låtit mig ersätta en dekan som ordförande och för att ingen någonsin har ifrågasatt att jag gör det trots att jag bara är student. Och jag är så glad över alla uppmuntrande ord, beröm, allt jag har lärt mig, hur skönt det är att känna sig säker i rollen som mötesordförande… Kombinationen min allmänna lättrördhet + pms + blommor + beröm fick mig nästan att börja gråta. Ska nog sluta skriva om detta nu, med risk för att det annars blir alldeles för sliskigt och sentimentalt.

Just nu har jag en halvtimme över innan jag ska träffa Fredrika så jag passade på att kolla mina mail och möttes i inboxen av det glada beskedet att jag kommer att få ett AF-stipendie för tredje terminen i rad, wo-hoo! Life is sweeeet.

Inga kommentarer: