09 juni 2007

The only way to get rid of temptation is to yield to it

Satt igår kväll på Linas nya balkong med utsikt över hela Malmö, drack vin och bara myste. Sedan gick vi till Tomboy, drack öl, jag hade update med Jenny och allmänt trevligt. Förutom musiken då som inte var klockren. Så vi tog med oss Magnus och gick vidare till Neo där jag hittade Emschen i rosa kjol och dansade vidare. Tog inte sista 171:an hem utan stannade en timme till och åkte 131:an som åker genom alla skånska småhålor ni kan tänka er (vi pratar Arlöv, vi pratar Burlöv, vi pratar Åkarp och vi pratar framförallt om Sockerbitstorget) och en timme sömn senare var jag hemma. Sov tre timmar och gick sedan upp, svidade om till klänning och cyklade till avslutningsfrukosten med The Senior Staff. Det var fullt på Grand, något vi inte hade räknat med, så istället gick vi till vårt stamställe, satt ute, åt scones och pratade. Mycket härligt.

Efteråt gick jag en sväng på stan, köpte fölsepresent till Marie och ett par ballerinaskor. Sedan åkte jag hem till Emma för att barnvakta baby Slayer (stor, mycket söt katt även känd som den vita limpan). Vi har lekt, busat och hängt på balkongen. Slayer var mycket förstående när barnvakten av trött och ville göra stillsamma saker som att läsa och ersätta sin vätskebrist.

Ikväll ska jag hem till Marie på födelsedagskalas, ska sätta på mig dagens blåa klänning nummer två och svinga mig upp på hästryggen igen med ett glas vitt i handen.

Inga kommentarer: