07 maj 2007

Vidskeplighet och intern humor

Ganska ofta när man studerar det förflutna slås man av hur vidskepliga människor en gång var. Men då försöker jag tänka på hur jag, som betraktar mig själv som en lugn och sansad person, är lite sådär vardagsvidskeplig ibland. Speciellt när jag spelar teater och är mer nervig än normalt. Exempelvis så hade jag en vattenflaska bakom scen (typ Ramlösa, helt random och utan affektionsvärde) på premiären och eftersom den gick bra så var jag tvungen att ha samma flaska bakom scen även under de andra föreställningarna. Igår fixade Patrik vatten till alla, men jag smög in min speciella ändå. Karma osv. I alla fall, i fredags råkade jag av en slump hitta min Sahara Hotnights skiva, deras första, som vi hade med i vår pjäs Grönsakspojken som jag spelade när jag gick i nian. (Ja, den var pretto.) Och ni kanske anar mönstret här; jag lyssnade på den i fredags, föreställningen gick bra och jag spelade den därför varje dag i helgen. Då kom jag att tänka på det fantastiska bandprojektet Martin Hotnights – kommer du ihåg det Charlotte? Och var det by the way Jonna Bergh som du är så yeah yeah wow wow syftade på?

Ps. Jag vill bara förtydliga vad jag menade i förra inlägget; även fast jag inte kör panda-style längre så är Underground fortfarande en fantastisk bra låt i all sin tonårsångest.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, min hjärna håller på att brinna upp av att jag inte får ihop tillbakasyftningarna. Jag känner igen det så väl men kan bara inte placera det. Fan, jag behöver lite hjälp. I hate. Jag älskar när man kommer ihåg saker. Vill by the way också tacka för den fantastiska länkningen till mitt namn, jag känner mig fantastiskt hedrad och stolt! :) Men som sagt, I need some assistance med Jonna och Yeah, yeah.../Charlotte

Lovisa sa...

Det är ingen fara, jag hade inte tänkt på det innan jag började associera från Sahara-skivan, det var ingen central punkt i vår interna humorvärld. Jag tror idén föddes på en fest hos dig, typ en av de när Anja hånglade med Hacker. Vi valde mellan Martin Hotnights och Sahara Svensson minns jag. Har du förresten sett You Tube-klippet när Martin sjunger? Oerhört rolig låt. Jag vill höra andetagen är en fin rad, men jag förstår inte om den ska vara sensuell eftersom det låter som en stor hund flämtar i bakgrunden? Very 90-tals look, kläderna och frisyren... Jonna var inte involverad i vår grej, jag tror att jag i efterhand har läst att det var henne låten handlar om, men har aldrig riktigt fått rätt på det, lite märkligt val av människa att dissa i en hel låt.

Klart du är Carrie gumman, kram!

Anonym sa...

Haha, hånglade med Hacker? Det minns jag inte heller. Bisarrt. Men jag har några svaga minnen av det här. Dock stoppade jag in Jonna i det också. Har för mig att jag någon gång haft något skämt om henne. Det är en väldigt suspekt person att dissa sådär hårt. Jag har för övrigt gått förbi hennes redaktion på Bonnier när jag var där och hade möte med Family Living. Det var en mycket "yeah yeah wow wow"-ig redaktion... :) If you know what I mean. Är på blixtvisit i Götet! (Götet började jag för övrigt använda som uttryck först när jag flyttat från Göteborg, tycker egentligen att det är fånigt och använder det bara sparsamt...). Jag ska kolla när jag har ljud på datorn = lördag. Yes, very efter.

Lovisa sa...

Nej, av alla människor att dissa är Jonna ett konstigt val. De kanske har privata issues? Hahahaha, jag säger faktiskt också Götet oerhört mycket oftare nu än när jag bodde hemma, trots att det är ett rätt skabbigt uttryck. Du måste kolla klippet, det är stor underhållning!