17 maj 2007

Igår

Inledde gårdagen någon gång vid sju, förberedde det fakultetsmöte jag skulle leda vid nio, ledde det, gick på seminarium, slutade tidigare, blev hittad av Marie, åt lunch med henne och Åsa, fixade blommor till kvällen, snabbshoppade en casual svart klänning, också den tills kvällen, fastnade under ett träd i Lundagård (bättre än Facebook) eftersom så många jag kände råkade gå förbi, fick en officiell förfrågan om att åka till Athen på konferens i oktober (den har varit inofficiell ganska länge nu, så jag tackade glatt ja utan betänketid), gick till kåren, skrev nomineringstexter, handlade med Gustav, bytte om till svart klänning och lila scarvs (lila är stabila, intern valberedningshumor som nog inte riktigt går att förklara här, men jag tycker så mycket om mina ledamöter, inte bara för att de är stabila, smarta och självgående, utan också för att de ställer upp på mina temafärgsprojekt och för att de fattar att man även i allvarliga situationer kan bjuda på sig själv) och så var det dags för val-FUM.

Hade jag inte stått framme vid podiet hade jag börjat gråta. Jag är övertygad om att nästa verksamhetsår kommer att bli fantastiskt, men det gör ont när människor blir ledsna. Mötet tog fem och en halv timme, efteråt var alla trötta och matta, jag tackade mina ledamöter med lila blombuketter, vi hade ordnat lite snacks och fix för att alla inte bara skulle gå efter mötet utan få en chans att prata och låta saker och ting sjunka in. Ramlade dödstrött ner i sängen, väcktes imorse av mamma som meddelade att de skulle åka till Österlen och frågade vad jag skulle göra under långhelgen och jag ba är det långhelg? Jag ska plugga. Ett jobb med fasta arbetstider? Någon?

Inga kommentarer: