07 maj 2007

Och så lite shopping

På grund av att ett tungt lärarförslagsärende sköts upp så ägnade jag idag en mycket effektiv timme åt shopping. Skulle egentligen bara köpa en vit top (tråkigt, men basnödvändigt) och linsvätska (ännu tråkigare, men kanske även ännu nödvändigare) men kom förutom det hem med två (eh ja, två) blåa klänningar, en knallblå och en kornblå. Jag älskar klänningar. Det är världens bästa plagg som man kan klä upp och ner efter situation och humör. Jag skulle kunna tänka mig en garderob som bara bestod av klänningar, kanske rent av bara av blåa klänningar om man vill hårdra det. Sedan köpte jag lite fix som hårinpackning, nagellack (har en låång intervjudag framför mig imorgon, peppknep: rött nagellack), bronsglitterkajal samt mascara och Body Butter från Body Shop, som helt bekostades av min härliga bonuscheck. Jag gillar klubbmedlemsskap som lönar sig. Kan rekommendera deras bruna mascara som är just stiligt brun och inte svart, svart mascara får mig nämligen att se ut som en rödhårig panda och fasen då det var målet med min make up har jag lyckligtvis lämnat bakom mig. Deras Vitamin E Body Butter är lika härlo som de andra, fast det luktar inte lika hysteriskt fruktigt vilket är bra om man vill samköra med parfym. Hittade även en lovely guldig plånbok från Friis vilken faktiskt var helt legitim att köpa eftersom dragkedjan meckar på min nuvarande.

Lyckades inte komma hem i rimlig tid ikväll heller, det är mycket jobb med kårens valberedning. Det är spännande, men också ett stort ansvar. Det är många kandidater till flera poster och jag vill att det ska skötas så snyggt och smidigt som möjligt, men det är inte en helt lätt balansgång. Fick dock mycket beröm på kansliet idag för hur jag leder GU-nämnden. Det var roligt att höra, det är en roll jag trivs med.

6 kommentarer:

Anonym sa...

I love Friis, men de silikonstinna säljarna i min butik är tyvärr helt olidligt otrevliga. Mycket synd./Charlotte

Lovisa sa...

Usch, otrevlig säljare är inte okej. I lilla Lund har vi ingen egen Friis-butik utan bara återförsäljare. I Rom däremot finns en helt lovely affär med bara Friis-grejer. En bra sak med den staden är att affärer och resturanger får anpassa sig till stadsmiljön vad det gäller skyltar och dylikt (till och med McDonalds röda plastskyltar är mer diskreta och ofta har de bara bronsbokstäver) och på en jättemysig liten gatan med typ blomsteraffärer och resturanger ligger Friis-butiken som jag upptäckte först vid mitt senaste besök eftersom de har smugit in sin fina franska lilja-logga så snyggt i fasaden och skyltningen att det hade kunnat vara gjort under renässansen. Me like!

Kristina sa...

retail therapy rocks!

Lovisa sa...

Lätt! Shoppingglädjen, den enda sanna glädjen..?

Anonym sa...

Nice, I love den arkitektoriska diktaturen, lovely! We suck på det här ju. Är Friis bra priser där också? Kanske ännu billigare? Nice. Allt känns alltid så mycket billigare utomlands tycker jag.. :)/Charlotte

Lovisa sa...

Inte jättemycket billigare än här, tyvärr. Förutom kaffe och resor ligger Rom prismässigt ungefär som Sverige. Men att man är utomlands legitimerar alltid mer shopping :)