06 maj 2007

Money for nothing and chicks for free

Dagens konversation: Hej pappa, det är jag. Jo, jag undrar bara hur mycket som är rimligt att kräva i levnadskostnader för åtta veckor och hur man gör rabarberkräm?

Idag har jag alltså skrivit min projektansökan till minnesfonden som har till uppgift att främja vetenskaplig forskning inom den klassiska antikens vetenskapsområde med tyngdpunkt på latinskt språk, romersk litteratur och historia. Det står mitt namn på den formuleringen, kom igen Hagendahl, jag vet att du vill!

Fast ibland känns det inte som om jag får lov att göra sånt här, jag är ju bara grundstudent och kan inte skriva vetenskapliga artiklar hur som helst. Fast sen så tänker jag; varför inte?

Ja, och så har jag gjort rabarberkräm också, som jag åt till reprisen av Desperate Housewives. Nu ska jag till teatern, känner mig mycket sugen på scenen och ser framemot kvällens föreställning.

Inga kommentarer: