03 maj 2007

Acta non verba

Ikväll har vi genrepat. Det var lätt det sämsta genomdraget på länge, men det är väl så det ska vara kvällen innan premiär? Malins boyfriend Jonas var provpublik, extra roligt eftersom han är med i Varanteatern som länge varit en inspirationskälla.

Det ska bli kul och skönt med premiär imorgon. Ibland, och det här har ingenting med vår arbetsprocess just nu att göra, utan är mer generellt, kan jag bli trött på att det är så mycket prat och väntetid med teater. Har insett att jag trivs bättre med en arbetsprocess som är mer målorienterad. Typ att man vet att det här ska göras idag och så gör man det. Även om jag är mycket förtjust i teaterns resultat – en föreställning med allt vad det innebär. Men vägen dit innehåller ibland med snack än hockey. Och man gillar ju hockey.

Annars så idag; har lett grundutbildningsnämndsmöte, valberedningsmöte samt skrivit lite uppsats. Nu ska jag sova.

(Och Tommy Svensson! The Cranberries! Detta är mycket roligt.)


2 kommentarer:

Kristina sa...

Lycka till ikväll! Jag är säker på att det kommer att bli en fantastisk föreställning. Tråkigt att inte få se. KRAM

Lovisa sa...

Jag säger inte tack, men tar hälsningen till mitt hjärta! Tråkigt att inte få se dig i publiken... Kramar!