14 maj 2007

Rubba inte mina cirklar

I normala fall sover jag som ett barn, men ungefär en gång i kvartalet drabbas jag av insomnia, och detta hände i natt. Har varit trött och lite gnällig hela dagen, noli turbare circulos meos liksom. Känner den djupaste sympati för alla med sömnproblem, jag som är van att somna på fem minuter och vakna utvilad åtta timmar senare. Nåja, nog gnällt om detta.

I förmiddags styrde jag upp mina sommarplaner och skrev lite på uppsatsen. Det är på ett sätt skönt att återvända till ett ämne som jag kan, men samtidigt så tycker jag att det går sämre nu när materialet inte längre överraskar mig. Det är som att lägga ett pussel med bitar man känner igen, man vet fortfarande inte riktigt hur motivet ser ut, men de enskilda delarna har man sett förut. Fast läsaren har ju faktiskt aldrig tidigare lagt det här pusslet övertygar jag mig själv. Okej, cool that metaphor down.

Svängde förbi kansliet och hade sedan tidningsmöte för att planera nästa nummer. Vi satt ute, det var eftermiddag, max 15 grader varmt, jag satt med ryggen mot solen, vi skämtade om att Gustav ville skaffa sig en bränna, jag lyckades seriöst bli röd. (Note to self: använd alltid, alltid solskydd efter 1 maj, oavsett väderlek.) The palest person ever made kallade mig Moah en gång, och hon hade rätt.

Ps. Roliga saker folk har googlat sig hit på under dagen: staff, klänningar och vetenskaplig artikel om dagbok.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, va söt den var den pala... :) Ja alltså det vad folk googlar är lustigt. En gång fick jag "salladskniv". Vem fan googlar det? Just nu har jag: charlotte, inredning, konspirationsfabriken, pr, spalt, honeysuckle, informedia, fritti, musselrecept och calamari. /Charlotte

Lovisa sa...

Och som vanligt är det inte albinopingvinen på bilden som har skrivit inlägget.