07 maj 2007

Elegant

Nu har jag uppdaterat och omlayoutat (ord?) mitt CV enligt mallen ”elegant meritförteckning.” Ska skicka in min ansökan strax, sedan äta lunch, gå till kåren och valbereda, träffa min sekreterare (var tvungen att formulera mig så eftersom det får mig att framstå som en medelålders manlig VD, haha) och diskutera dagordningen inför arbetsutskottet, sitta i lärarförslagsnämnden, sedan antagligen valbereda lite till och därefter förhoppningsvis skriva uppsats och ikväll kanske även hinna höra av mig till alla de som jag inte har hunnit prata med under produktionsveckan, jag hade nämligen tänkt försöka vara hemma i rimlig tid.

Och alltså, är det inte lite skönt att det inte är soligt idag? Det känns mycket bättre att sitta inne och skriva när inte solglasögonsglassande (helt klart inte ett ord) lockar och man kan ha på sig långärmade tröjor man gillar. (Idag: min favorit från Nanso.)



Inga kommentarer: