28 maj 2007

Måndagsmöten

Nu har jag skickat in mitt råmanus. Tyvärr innebär det inte på något sätt att jag är klar; det är fullt av luckor, ofullständiga referenser och icke avslutade tankegångar. Imorgon är det isolering på UB som gäller. Nu däremot ska jag ägna eftermiddagen åt möten. Först ska lärarförslagsnämnden träffas för att diskutera tillsättningen av två forskarassistenttjänster, området har testat ett nytt grepp och har inte utlyst dem ämnesvis utan brett, de två inriktningarna är kultur, kulturanalys och kulturell gestaltning och mänskligt handlande och kulturella praktiker. Med tanke på hur få forskartjänster som utlyses och att ungefär alla humanistiska ämnen går att foga in under de beskrivningarna så kan ni ju er tänka er handlingarnas omfång. Vi pratar en smärre barrskog här. Nu är jag i och för sig för tvärvetenskap, så länge den är förankrad i en gedigen ämneskunskap, men ändå. Som tur är består nämnden av ett gäng vettiga människor, så det ska nog bli bra det här även om jag räknar med att det kommer kräva sina timmar. Ikväll ska jag fortsätta min mötesodyssé till kåren. Det är vårens sista fullmäktige och budgeten för nästa verksamhetsår ska ta, så ja, även det mötet räknar jag med kommer att ta sin lilla tid.

Jag har fram tills idag tänkt på hur roligt det ska få bli att arbeta i Villa Magna, men nog inte förstått hur stort det tydligen är att få gräva med Elizabeth Fentress. Jag har mottagit tre av varandra oberoende gratulationer till att jag ska få arbeta med ”en av sin generations bästa fältarkeologer”. Jag antar att det bara är att ta spaden i hand och försöka göra sitt bästa.

Inga kommentarer: