13 maj 2007

Min schlagerlista


Årets hade jag varit med hade jag också velat ha en tyllklänning och körtjejer med lagerkransar: Bosnien-Hercegovina
Iprenmannen goes Dame Edna: Ukraina

Herre min påve vilken röst: opera-popbidraget från Slovenien
Benen som aldrig slutade:
Makedonien
Hej jag vill gärna vara med i Evanescence: Hanna från Finland
Namnet jag är mest avundsjuk på: Roger Cicero
Brunkräm och ett kritvitt leende går hem har jag hört: Vitryssland
Coolt att de var så påklädda med tanke på deras image: Ryssland
Bästa textrad Put your cherry on my cake and taste my cherry pie (Ryssland)
Men är det inte lite fint ändå? Mina barn skulle få lyssna på det här: Rumänien
Italienska fakeballad: Lettland
Varför pratar alla om körtjejernas troschock när han dansar som en påfågel? Grekland (Cred till Johannes som sett honom live!)
Rosa designkostym ÄR mest schlager: Frankrike
Hej jag är arg och jag har en trumma: Bulgarien
Jag tycker faktiskt de förtjänade fler poäng: Sverige

3 kommentarer:

Charlotte sa...

Haha, åh va jag håller med på ALLT! Men jag tyckte att Finlands-Hanna var grymt snygg. Genom hela Rysslands bidrag satt jag och funderade på när de skulle slita av sig nunneklädseln? Nu blev jag helt avundsjuk på din bloggning om Eurovision. Jag sa också massa roliga och fyndiga saker igår kväll men de försvann bland massa glas vin och dans. Jag tog hem (musikshop.gp.se) Ukrainas låt direkt när det var slut och vi körde congaline med de karaktäristiska stegen runt-runt i lägenheten. Lovely! :)

Anonym sa...

Har för övrigt kollat på Martin; Jag tycker det är roligt att han kommer in och bockar när de andra redan börjar spela och sjunga, känns sådär skönt JLo-hejjag skiter i de andra. Sedan tycker jag det låter som att han inte riktigt sjunger i synk med musiken hela tiden? Jag kan dessutom inte komma över chocken över paret Martin & Dilba, det kändes så himla oväntat kommer jag ihåg.

Lovisa sa...

Åh men jag kan precis föreställa mig hur du sa roliga och smarta saker om detta fantastiska event!

Haha, visst är det ett roligt framträdande! Och att hans stil inte alls är synkad med bandets, han kör hej jag skiter i allt och har chinos medan de är mer retrosvartklädda och har inövade gitarrmoves. Oh, Martin och Dilba, det hade jag glömt! Man undrar ju vad de pratade om vid frukostbordet... Innan var han tillsamman med hon som spelade Sabina i Skilda Värdar minns jag nu. 90-tals nostalgi!