19 maj 2007

Tanzen & musik

Igår var jag på förfest hos Karin och My, mycket trevligt, lyckades dock få rödvin spillt över min älsklingsblåa klänning, men I revealed my inner Magdalena Ribbing, log och hällde salt på mig själv. Kommentaren ”har du rökt den här vattenpipan har du hånglat med alla på Smålands” fick mig att återigen inse hur liten den här stan är. Jag skulle ha träffat Helena, men vi lyckades gå om varandra och sedan var hon tvungen att följa en magknipande vän hem så jag fortsatte istället till Smålle med de andra; där var det schysst musik (men för hög! och öronpropparna var slut i baren! jag är en tant, jag vet) och dansgolv.

Kom hem i ganska sund tid och sitter nu och sammanställer lite. Har precis skrivit till Jenny, jag vet inte vart vi tog vägen ett tag, bara att jag har saknat att läsa om hennes vardagsdetaljer och ibland stora känslor och skriva om mina. Men nu är vi tillbaka.

Daniel ringde precis och plötsligt längtar jag väldigt efter öl, uteservering och Malmö.

Ikväll: middag hos Jakob.

Inga kommentarer: