21 maj 2007

Skrivande, styrelsemöte & shopping

Jag tar tillbaka: jag älskar min inre pensionär. Inga problem med att gå upp halv sju imorse, så lätt rubbar man inte den dygnsrytmen. Satt och skrev fram till tio då det var dags för styrelsemöte på Historiska Museet. Efteråt dröjde jag mig kvar och tittade på nya utställningen (var i Rom när det var vernissage); mycket bra! Roligt material (från Uppåkra, eller Skånes Pompeii som vi brukar säga), snygga videoinstallationer, foton och teckningar och föredömlig pedagogik. Jag föredrar lite text vid montrarna men informativ guidebok så att man själv kan välja. Hade en stund över innan min lunchdejt, så jag hann gå förbi Humana och shoppa en second hand-klänning; blårutig, 50-tals chick med ett smalt vitt lackskärp i midjan. Mycket nöjd, kommer bli perfekt att ha på landet i sommar. Fikade i tre timmar med Fredrika, lite uppsatsangst men annars väldigt trevligt. Har under eftermiddagen segskrivit en stund (mina mest produktiva timmar är på morgonen och förmiddagen) och mina kvällsplaner är stillsamma; pyssel och promenad.

3 kommentarer:

Kristina sa...

aliteration!

Lovisa sa...

Hey, jag är latinist for a reason :) Puss!

Kristina sa...

jajamensan.