12 maj 2007

Dagen efter

Gårdagskvällen inleddes med dekadent förfest hos Andreas; vi drack mousserande, rökte vattenpipa och lyssnade på jazz. Sedan gick vi till Neon, drack mer mousserande, jag kan ha dansat på något form av podium? och var allmänt fab fram till dess jag blev akut pensionärstrött och gnällde på Emma för att få åka hem. Vi somnade som alltid på bussen och vaknade strax innan fem i ett Lund där det redan hade blivit ljust och fåglarna var vakna, ett säkert vårtecken. Jag mös när jag gick (åkte taxi) hem.

Idag har jag tagit det väldigt lugnt, sovit, läst om Prep av Curtis Sittenfeld (jag är en människa om glatt läser om böcker jag gillar) jag tänkte mig att om jag lämnade South Bend skulle jag träffa en melankolisk, sportig kille som gillade att läsa lika mycket som jag och mulna söndagar skulle vi promenera tillsammans klädda i ylletröjor och nu ska jag titta på hockey.

Inga kommentarer: