15 maj 2007

Stellae

Gick till kåren tidigt imorse, förberedde valmötet imorgon och skickade iväg min seminarietext, också den tills imorgon. Sedan ägnade jag större delen av dagen åt latinseminarium; 2xOvidius, varav ett hölls av en brittisk gästforskare, båda mycket intressanta. Missade tyvärr flera av de sociala aktiviteterna runt omkring (varav alla var mer eller mindre matorienterade; lunch, förfika, öl på brittisk fakepub ala Sverige samt middag) för att jag behövde skriva. Träffade även Karin SN som det var länge sedan jag såg, kul. Och ikväll knackade Elin och Petter på min dörr, också det trevligt.

Non cadere in terras stellas et sidera cernis?
Jo, just nu gör jag det.

Ps. Ordningen är återställd; det var visst en väldigt högljudd fest här i natt, jag sov genom hela.

Inga kommentarer: