08 maj 2007

Ansvar

Det ska bli skönt när hela det här valberedandet är över. Enda tiden idag jag inte var uppbokad var innan klockan tio. Alltså skrev jag seminarietext mellan sju och halv tio, sedan satte jag på mig en av de nya klänningarna och gick på forskarutbildnings- nämndsmöte (oh, långt ord). Det var terminens sista, vilket påminde mig om att det inte är så lång tid kvar till sommaren. Syrenerna har börjat blomma här, samtidigt som det regnade och jag kom på mig själv med att längta höst. Fast sedan skiftade vädret och jag trivdes bra med maj igen.

Vid lunch träffade jag mina valberedningskollegor för för- beredelser och mellan ett och åtta har jag suttit i ett rum vars ventileringssystem är avsett för en kopiator, druckit kaffe och ätit godis. Hej sockerchock varvat med utmattning. Det hela är verkligen spännande och roligt, men också ett jättestort ansvar. Jag känner det mer och mer, men är samtidigt så glad över att jag kan luta mig mot mina stabila ledamöter. Har kvällspromenerat och konfererat med Gustav. Men ändå. Jag tycker inte om att göra någon ledsen, fast det är oundvikligt när så många vill ha så få poster. Och beslutet blir ju inte lättare för att alla som ställer upp är sjukt kompetenta och bra. Nu föreslår vi i och för sig bara, det är FUM som väljer, fast såklart väger vårt förslag tungt.
Äh, jag ska sova på det.

Inga kommentarer: